مفهوم تصویرسازی
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 33
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 2376
بازدید سال : 14068
بازدید کلی : 199526

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 2376
بازدید کل : 199526
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : چهار شنبه 14 آبان 1399
نظرات

مفهوم تصویرسازی

  تعریف تصویرسازی از شماره ۳۰ حرفه هنرمند آورده شده است:

فعل ( to illustrate ) به معنای مصور سازی یا شرح مثالی با تصویر از ریشه لاتینی lust rare> > (نور افشاندن بر چیزی) است . ” تصویرسازی ” هنر ارسال ایده هایی موجز به واسطه تصاویر در گستره ای از رسانه ها است . تصویر سازی در عین حال هم می تواند معنای موضوعی را روشن سازد و هم بستری تازه برای نشان دادن آن موضوع به جهان به وجود آورد .

یک تصویرسازی و یا مجموعه ای از آن ها ، داستانی را روایت میکند که غالبا با متن آن در ارتباط است . یک تصویر سازی موفق ، خواه برای صفحه کتاب طراحی شده باشد ، خواه برای صفحه نمایش و یا دیوار ، به همان میزان که از قدرت توصیف و شفاف سازی روایت برخوردار است ، مبین نقطه نظر طراح تصویر ساز و رویکرد او نسبت به رسانه و تکنیک اش نیز هست .

تصویرسازی بر سه مهارت تکیه دارد ، که هر سه آن ها در بسیاری از رشته ها قابل اجرا هستند :

  • به مفهوم در آوردن ایده ها (conceptualizing ideas) ( از چه جهان بینی ای برخوردار است )
  • حل مشکلات خلاقانه ( چگونه این دیدگاه را انتقال مید هد )
  • اختصار ، انتقال دهندگی ، مهارت های انتقال معنا .

سه مهارت اخیر ، بنابر نقش مهمی که در راه دستیابی عملی به محصولی خلاق ایفا میکنند ، ما را در ارائه تعریفی برای تصویرسازی – به عنوان رسانه ای موثق و در مقام حرفه ای تمام و کمال و تسهیل در کارکردهای بنیادین آن یاری می کند : ارتباط میان ایده ها .

تصویرسازی در اغلب موارد ( البته نه منحصرا) فعالیتی تجاری است و پاره ای از مواقع به عنوان جزیی از نهاد تجاری بزرگ تر و یا مؤسسه و بنگاه تولید انبوه عمل میکند تصویر سازی فصل مشترکی از گرافیک دیزاین ، هنرهای زیبا و دیزاین تعاملی (interactive design ) است که دامنه گسترده ای از فعالیت های خلاقانه را شامل می شود :” تصویر سازی برای روزنامه و مجله ، تبلیغات و بسته بندی محصول ، کتاب کودکان و بزرگسالان ، فرم های کوچک و بزرگ در گرافیک متحرک و انیمیشن و نیز تصویرگری (imagery ) کتب مصور و رمان های تصویری .” تصویر ساز ی اخیرا فعالیت در شاخه های غیر سنتی ای ( رسانه های غیر جاپی ) را نیز در بر گرفته است : شاخه هایی چون تولید اسباب بازی و دیزاین منسوجات ، تصویرگری برای صفحه نمایش (فیلم های انیمیشن ،کارتون های اینترنتی ، گرافیک موبایل ) و نیز اشکال خیابانی دیزاین همچون تصویرگری برای اسکیت بورد ، عکس برگردان و گرافیتی ، گرچه تصویرسازی به لحاظ تاریخی در بستر واژگان به حیات خود ادامه میداد و وابسته به متن بود ، لیکن در سال های اخیر و به واسطه روند رو به رشد فرهنگ بصری ، از اصولی مستقل برخوردار شده است .

تصویر سازان هر ابزاری را که تاریخ هنر در اختیار می گذارد به خدمت میگیرند . ابزاری که می تواند شامل رنگ روغن ، آبرنگ ، تمپرا ، اچیگ ، سبک اسکرین ، گراوود ، کولاژ ، اسکرج بورد ، قلم و مرکب ، مجسمه سازی مدیم های قابل قالب ریزی و ابزارهای دیجیتال همچون illustrator ، Photoshop ، flash ، شود . تصویرسازان چه به لحاظ تاریخی که نسبت به محصولات خلاقانه بی تفاوت بودن و چه در زمان حال که برای تاثیر گذاری از مدیم های موقتی و غیر قابل بایگانی سود میجویند همواره به ابژه ای که می آفرینند همچون اثری که قابل ارائه در گالری هاست می نگرند . در هر حال تصویرسازان اثرشان را با همان حساسیتی که سفارشات کاری را انجام می دهند خلق می نمایند ، با این تفاوت که اثر آنها به جای آن که به واسطه تخیل و احساس مسئولیت شان نسبت به مشتری ساخته شود ، از معنویات درونی تصویر ساز بهره میبرد . رسانه ، دستمایه و ایده ای که مورد استفاده قرار می گیرد هر چه بهتر انتخاب شده باشد ، تصویر سازی امکان بیشتری می یابد تا مخاطب را با جهانی مواجه کند که پرتو تازه ای بر آن تابیده و یا اساسا او را وارد سپهری تازه سازد .

 

ارلهوف، مایکل . مارشال،تیموتی . ترجمه علی اتحاد



تعداد بازدید از این مطلب: 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود